Onhan sitä aikaa vierähtänyt. V:n syntymän jälkeen en ole vaan yksinkertaisesti ehtinyt enkä jaksanut päivitellä blogia ja täytyy myöntää, että koirat ovat osaltaan olleet "hunningolla". Siinä 2 kk:n jälkeen alkoi jo elämä vähän helpottaa, mutta kuitenkin aina vaan on jotain, että en ole viitsinyt/ehtinyt/jaksanut päivitellä blogia. Jos nyt yrittäisi uudelleen, kun koirienkin kanssa on alettu palailla normaaliin päiväjärjestykseen.

Elmo on ollut enempi ja vähempi J:n ohjauksessa kesän ja alkusyksyn. Luovutin tokonkin eli periaatteessa koko koiran J:lle, mutta nyt olen alkanut pyörtämään puheitani. Kun oma jaksaminen ja innostus on lisääntynyt, olen taas rakastunut Elmoon, vähän niinkuin uudestaan. Itse asiassa luinkin sellaista artikkelia, missä todettiin, että on ihan normaalia hieman vieroittua koirista synnytyksen jälkeen. Maailmaan kun ei vaan sillä hetkellä mahdu muuta kuin tuo pieni ihminen. No, nyt siis maailmani on taas avartumassa ja olen pikkuhiljaa palaillut koiraharrastusten pariin. Huonoa omaatuntoa en aio potea tuosta ajanjaksosta enkä koe, että Elmo olisi mitenkään mennyt sekaisin vaikka sitä kouluttaa vuorotellen minä tai J.

Moskun kanssahan me palailtiin agilityn pariin heti elokuun alussa ja jatketaan syksy Marian valmennuksessa. Elmo käy agilityssa ja haussa J:n kanssa sekä jälkeileekin välillä. Jälki on tällä hetkellä varmaankin huonoimmissa kantimissa, tuntuu, että Elmo ei aina hoksaa mitä ollaankaan tekemässä. J on kouluttanut Elmoa myös tokon saralla, mutta nyt olen minäkin pistänyt lusikkani soppaan. Vähän jo mietin kevättä ja treenejä ja josko kisaamaankin...kevääksi mulla on kaksi ryhmäpaikkaa, sekä Marialle että Tamskin kisavalmiisiin, saapa nähdä kumman kanssa sitten minnekin. Moskunkin tekeminen kun on parantunut 100% vauvan tulon jälkeen. Ei vissiin tule muutoin tarpeeksi huomiota.

Elmo on myös käynyt muutamissa näytelmissä ja lisää suunnitelmia on myös. Voisinkin kirjoittaa niistä oman artikkelin. Viime perjantaina Elmo kävi Sailalla Oivassa lonkka-ja kyynärkuvauksessa ja terveeltä näytti. Jäämme vielä odottelemaan Kennelliiton virallista lausuntoa, mutta tärkeintä minulle on tietää, että Elmo on terve harrastuskoira. Selkäkin kuvattiin ihan vaan mun omaksi tiedoksi eikä siinäkään mitään näkynyt. Sain kaupan päälle hyvät selitykset kuvista ja mitä niissä voisi näkyä. Hyvää palvelua