Tänään on ollut kerrassaan ihana ilma! Niinpä päätin aamulla ottaa kunnolla aikaa ja lähteä Elmon kanssa nauttimaan auringosta. Nappasin kamerankin kainaloon pitkästä aikaa. Hirmu pitkällehän me ei päästy tästä mun sairaslomasta johtuen, mutta annoin Elmon juosta vapaana ja tallustelin itse perässä. On se niin ihana, kun kääntyy kolmen metrin välein katsomaan, ettei äiti vaan ole karannut

Keskiviikkona oltiinkin Lauran ja Islan luona. Lumisadetta uhmaten treenailtiin vähän ja otettiin pientä videopätkääkin. Seuraaminen oli taas sitä haahuilua, ts. Elmo irtoaa jonkun verran. Sit mun paheena on jäädä tietty hinkkaamaan sitä niin, ettei Elmoa kiinnosta enää ollenkaan. Sain kuitenkin älynväläyksen Lauraa katsoessani ja muutin vähän oman käteni paikkaa, mikä auttoi jonkin verran. Voi olla, että on vaan joku kausikin nyt taas menossa Elmolla. Päätettiin sitten ilmoittautua muutamiin näyttelyihin ja nyt tulevana viikonloppuna käydään mätsäreissä treenaileen. Elmo olikin sit Lauralla vähän aikaa hoidossa, kun minä olin Tamskin tokokoulutustiimin palaverissa. Hyvinhän niillä oli mennyt, vaikka oletin Lauran olevan hermoraunio, kun tulen Elmoa hakemaan

Kotosalla oon nyt opettanut naksulla Elmoa pyörähtämään vasemman kautta ympäri. Ei sillä varsinaisesti mitään järkevää tarkoitusta ole, kunhan olen vähän koittanut Elmoa aktivoida. Noutokapulan koulutuksen jätän suosiolla J:lle. Valitin meidän ongelmasta ja J sitten kokeili Elmon kanssa, niin alkoihan se pitää sitä! Oon varma, että Elmo jotenkin paineistuu musta, kun mulla alkaa savu nousta korvista, kun ei onnistu. Lisäksi oon nyt lenkeillä, ts. niillä korttelin ympäri kävelyillä, joita pystyn tekemään, pudottanut välillä huomaamatta hanskani lumeen. On kävelty sitten jonkun aikaa ja sitten oon Elmolle ihmetellyt, että mihin se hanska jäi ja pyytänyt hakemaan. Elmo tajusi jutun jujun tosi nopeaa ja nyt melkein jo odottaa, että hanska jää, jolloin sitä on vaikea pudottaa huomaamatta. Hyvin on nyt tuolla vahvistunut hakeminen ja etsiminen, syksyllähän Elmo ei tajunnut esineruutua ollenkaan Ja onpahan edes jotain virikettä koitettu keksiä tylsyydestä kärsivälle bc-pojalle